vrijdag 7 februari 2014

Lily - Nailart

Nailart tutorial

-Waterdecals-


Vandaag heb ik een supersnelle, maar toch romantische nailart.
 Deze nailart heeft enkele stappen...
Ik gebruikte Lily als basis.
En nu geen Valentijnshartjes, want ook een Romantische nailart kan er zeker bij aansluiten!





Je hoeft niet altijd een prof te zijn om een nailart te maken.
Als je nog snel voor een Romantisch avondje uit een nailart wilt hebben, kun je altijd een beroep doen op waterdecals.
Waterdecals zijn flinterdunne stickertjes die je met behulp van vocht (water) op je nagels kunt leggen.

Mijn favoriet op het gebied van decals is toch wel HoneyCatso. Ik heb deze naam al vaker aan nailarters doorgegeven... echt even een kijkje waard (Ebay).



Eerst knipte ik alle decals los en legde ze op volgorde voor me neer.
 Daarna haalde ik de beschermfolie er van af!
Anders zal je dit blijven zien op je nagel.
Dus let daar echt goed op!

Ik lakte met een witte nagellak mijn tips.
Dit noemen ze de Fench Manicure.
Alleen ik vond de lak (van mijzelf) papperig.
Dus het ging niet helemaal naar mijn zin.



Maar goed...
Om het spierwitte wat natuurlijker te maken, lakte ik er een laagje Lily overheen.
Zo sluit het mooi aan.

Nu maakte ik nog een watje nat onder de kraan en legde er nagel voor nagel mijn decals op. Dit laat ik 30 seconden liggen en wrijf met mijn rechterhand de decal van het papiertje direct op mijn nagel. Met een druppeltje water kun je je decal nog schuiven, doe je dit niet vooraf, dan ligt de decal meestal gelijk vast op je nagel.
Dit is een kwestie van wennen, met een druppel water vind ik zelf dat het mij te lang nog kan schuiven, dus ben daar vanaf gestapt.


En toen, oeps... je kunt het ook op de foto zien.
Ik had dus 1 beschermfolie er niet af gehaald. Die bij mijn middelvinger.
En daar ging ik panieken!
Hoe krijg ik die er nu af?
Nou relax... een paar seconden later, toen alles goed droog was kon ik hem er voorzichtig afhalen... Een klein luchtbobbel als gevolg, maar ik klaag niet!
Even later keek ik weer en was dit toch nog weggetrokken.

Er is nog een manier... dit kun je hier lezen!
Ik heb ooit een blogje gehad. Maar ben er mee gestopt.

En dan ben je klaar als je al je nagels voorzien hebt van een decal.
Aflakken met een topcoat (0-60 is een aanrader).

Al met al best makkelijk toch, mits je je folie niet vergeet!



Liefs en tot volgende week!




2 opmerkingen:

Unknown zei

Erg leuk weer Sonja

NailTalk zei

Leuk gedaan! Decals zijn zo leuk, moet ook maar weer eens wat nieuwe aanschaffen.