vrijdag 29 november 2013

Meadow Nailart

Nailart

Butterfly

Vandaag maak ik jullie weer een stukje wijzer in het nailarten met lakjes van Ruby Wing!
Dit keer maak ik gebruik van acrylverf. Dat is makkelijk, overal te verkrijgen en superleuk!


Wat hebben we nodig?


Meadow nagellak
Acrylverf
Heel dun kwastje
Striper
Dottingtool

Aan de slag...

Met het dunne kwastje dippen we in de verf, is deze te dik dan maak je vooraf je kwastje even nat met wat water. Tenminste dat is mijn manier!
Dan tekenen we eerst twee kromme lijntjes.
(Heb je geen verf, gebruik dan een striper...
hiermee kun je hetzelfde resultaat krijgen)

Dan vanuit het midden ongeveer, schilder je de vleugels.
 Je maakt nog wat levendige streepjes en zet een puntje bij de voelsprieten...

Met de striperlak of een andere lak zette ik nog met mijn dottingtool puntjes in de vlinder om het wat sierlijker te maken.
TIP:
Je dipt eerst lak op een stukje plastic en dan doop je de dottingtool erin, mocht je nog nooit hiermee gewerkt hebben, zorg altijd dat je een plastic sheet onder je nailarten legt. Dit voorkomt knoeien en je hebt gelijk een stukje werkvlak!

 Op mijn duim maakte ik ook nog een vlinder... de Wings van Ruby Wing dus!
En op mijn andere vinger heb ik het simpel gelaten en enkel een boogje dots gezet!
Deze manier van nailarten vraagt wel om een goede afwerking!
Dus ALTIJD een topcoat over je acrylverf!


En, denk je dat het lukt?
Oefen anders eerst op een nagelwiel of stukje plastic!
Voordeel van Acrylverf is, foutje? Met water kun je het weghalen!

Succes!
Tot snel bij Ruby Wing!








4 opmerkingen:

AnitraX zei

Mooi! Ik ga het toch een keer proberen, maar eerst acryl verf kopen want dat vergeet ik iedere keer weer :o

Linnie's kaartjes zei

Wat mooi Son, ik vind dit zp knap....

Tam's Place zei

Weer erg leuk!

Eva zei

Leuk gedaan!
Die stipjes maken het helemaal af!